Foto: Debora Jonsson

Välkommen till oss!

Nyheter Stensele församling

Sportlovstisdag

Vi håller Umanbacken öppen för alla

Psalmer i Jazzton

Lördag 24/2 Kl: 18.00 i Stensele kyrka.

Moder Jord, Mr. FNatt och living stones

ONSDAG 28 FEBRUARI KL. 18.00, Storumans församlingsgård.

Sinnesrogudstjänst

Torsdag 22/2 kl.19.00 Församlingsgården.

Askonsdagsmässa

Alla hjärtans dag, Onsdag 14/2 kl. 18.00

Någon häller upp kaffe från en blommig termos till någon som håller fram sin kopp.

Onsdagsfika

Onsdagar kl 14:00 på församlingsgården. Vi fikar och samtalar om allt mellan himmel och jord.

STOR & liten

TORSDAGAR klockan 13:30-15:30. För barn i ålder 0-6 år i sällskap av vuxen. Vi fikar, leker, pysslar och sjunger tillsammans.

Det här är vi & det här gör vi

Barn & ungdom

Det finns något för alla åldrar i Stensele församling.

Konfirmation

Samtliga församlingsbor, som under året fyller 14 år, inbjuds till konfirmationsläsning. Den skall vara en hjälp för tonåringen att utifrån kristen tro bearbeta sina livsfrågor.

Diakoni

Diakoni är medmänsklig omsorg, grundad i Kristi kärlek, uttryckt i församlingens liv och gemenskap. Det diakonala uppdraget blir då att gestalta Guds närvaro i mötet med människor.

Dop

Att vänta barn och att sedan få ta emot det är alltid speciellt. All denna väntan, längtan, glädje och förhoppning, som också ibland ger många frågor. En av dessa kan vara ”ska vi låta döpa vårt barn?”

Vigsel

En kyrklig vigsel är en symbolrik gudstjänst. I Guds och alla vittnens närvaro lovar vi varandra att vårda kärleken och stå vid varandras sida livet ut. Vi ber Gud att välsigna vårt äktenskap och hjälpa oss igenom de svårigheter vi kommer att möta i livet.

Musikverksamhet

Stensele församling bedriver körverksamhet i olika åldrar. Konserter är ett stående inslag i vår verksamhet.

Begravning

Vid ett dödsfall är det många som vänder sig till någon begravningsbyrå för att få hjälp med att ordna det praktiska. Men man kan också ordna mycket själv.

Laisok lägergård

Välkommen till Laisok lägergård - en gård för läger, konferenser och födelsedagsfirande. Lägergården passar också utmärkt om du vill vara för dig själv eller tillsammans med dina nära och kära.

Kyrkorna i Stensele församling

Här kan du läsa om de kyrkor och församlingshem som finns inom församlingen

Sjukhuskyrkan

Sjukhuskyrkan finns när någon behöver samtala för att bearbeta oro, sorg och livskriser; när behov finns för närvaro, andakt, förbön, nattvard eller utläsning.

Någon hoppar hage på asfalten.

Hopp.nu

Vill du prata med någon som lyssnar?

Animation där en person lutar sig fram och vinkar till en annan.

Första hjälpen vid sorg

Ingen människa ska behöva vara ensam i sin sorg. Därför har vi samlat konkreta tips som gör det lite lättare för oss som medmänniskor att finnas där för någon som sörjer.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

En ordförandeklubba ligger på ett blankt bord.

Politik & protokoll

Här hittar du information från kyrkofullmäktige

händer/HÄNT I FÖRSAMLINGEN

Är du en leverantör till oss?

Faktura adress:

Södra Lapplands pastorat
Fack 77800142
750 15 Uppsala

Leverantörsfakturor i SEK kan mejlas som ett bifogat dokument till
77800142@faktura.svenskakyrkan.se

E-faktura

Södra Lapplands pastorat följande uppgifter:

GLN-nummer: 2520040623

VAN-leverantör: Swedbank

OBS! Referens ska alltid finnas på fakturan.