Foto: Agneta Larsson

Hyra lokal i Olaus Petri

I Olaus Petri församling finns tre lokaler för uthyrning i samband med dop, vigsel/bröllop och begravning: Stora salen och Lilla salen för de större kalasen samt Puben och Cafét för det mindre. Här kan du läsa mer om och se bilder på lokalerna

Bokning av lokaler i Olaus Petri församling

Vill du hyra lokal i samband med bokning av dop eller bröllop så kan du göra det direkt här på webben.

Har du frågor som rör hyra lokal i samband med begravning så ringer du vår Informationsservice på 019-15 45 00, vardagar 9-16, lunchstängt 12-13.

För närvarande tar vi inte emot några andra bokningar, då lokalerna behövs för församlingens egen verksamhet.

Här kan du ladda ner en folder med information och ordningsregler (pdf)
Lokalerna som hyrs kvällstid får utnyttjas till kl. 23.00. Man får vara kvar och städa fram till kl. 00.45, eftersom larmet automatiskt slår på kl. 01.00, och då ska lokalerna vara utrymda. Du måste vara medlem i Svenska kyrkan för att få hyra våra lokaler.

Lokalhyra Olaus Petri församling

Här laddar du ner aktuell prislista.

Parkering runt församlingshemmet

3 timmars fri parkering på parkeringsplatsen öster om Olaus Petri kyrka, P-skiva krävs! Avgiftsbelagd gatuparkering i kringliggande kvarter.

För det större kalaset

I Olaus Petri församlingshem, Sofiagatan 2B finns Stora och Lilla salen.

Stora salen

Antal sittplatser i Örebro pastorats kyrkor, kapell och lokaler. Observera att lokalen EJ är möblerad med bord och stolar, utan detta görs av hyrestagaren själv.
Se dig omkring: Stora salen i 360 grader

Lilla salen
Antal sittplatser i Örebro pastorats kyrkor, kapell och lokaler. Lokalen är möblerad med 8 runda bord, 3 rektangulära bord, samt stolar.
Se dig omkring: Lilla salen i 360 grader

Stora salen + Lilla salen
Antal sittplatser i Örebro pastorats kyrkor, kapell och lokaler.

Kök med vanlig spis, mikrovågsugn, vattenkokare, stor kaffebryggare och stor diskmaskin. Köket är gemensamt för Stora salen och Lilla salen.
Porslin finns för ca 200 personer.
Se dig omkring: Köket i 360 grader

För det mindre kalaset

I Olaus Petri församlingshem, Sofiagatan 2D finns Puben och Cafét i källaren.

Puben
Antal sittplatser i Örebro pastorats kyrkor, kapell och lokaler. Lokalen är möblerad med stolar och småbord som går att sätta ihop till långbord. Till Puben hör ett litet kök med vanlig spis, mikrovågsugn, vattenkokare, diskmaskin och kaffebryggare.
Se dig omkring: Puben i 360 grader

Cafét i källaren
Antal sittplatser i Örebro pastorats kyrkor, kapell och lokaler. Lokalen är möblerad med stolar och 4 ovala bord samt ett par soffgrupper med 10 extra platser. Till Cafét hör ett litet kök med vanlig spis, mikrovågsugn, vattenkokare, diskmaskin och kaffebryggare.

Stora salen i Olaus Petri församlingshem. Observera att lokalen EJ är möblerad med bord och stolar, utan detta görs av hyrestagaren själv. Foto: Agneta Larsson
Lilla salen i Olaus Petri församlingshem. Lokalen är möblerad med stolar och runda bord Foto: Anna-Lena Söderström
Puben i Olaus Petri församlingshem Foto: Agneta Larsson
Cafét i källaren i Olaus Petri församlingshem Foto: Agneta Larsson

Olaus Petri kyrka

Välkommen till Olaus Petri kyrka på norr i Örebro, mitt i ett dagaktivt område. Du är alltid välkommen att komma in, sitta ner en stund och tända ett ljus. Olaus Petri kyrka är byggd 1912 och har 330 sittplatser. Titta runt i kyrkan på 360-bilden längre ner på sidan.

Molnhjärta

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg hos Svenska kyrkan i Örebro. Vi finns för dig – i alla skeden av livet.

Olaus Petri församling

– kyrkan på norr i Örebro!

Olaus Petri församling

Olaus Petri kyrkogata 4,

Telefon: Informationsservice 019-15 45 00 Här kan du läsa aktuella öppetider.

E-post: olauspetri.forsamling@svenskakyrkan.se

För direktkontakt med församlingsexpeditionen i Olaus Petri, ring 019-15 46 61.

Kontaktlista med alla medarbetare i Olaus Petri församling

Länk till: Olaus Petri församling på Facebook
Olaus Petri församling på Instagram
Olaus Petri församlings Youtubekanal

Olaus Petri kyrka
Storgatan 40, Örebro
Kyrkan är öppen tis, ons, fre kl. 10–15, tors kl. 10–18 samt under helgerna i samband med gudstjänst

Mässa:
Söndag kl 10 Högmässa.
Onsdag kl. 7.30, torsdag kl. 18.
Bönegrupper:
Vardagar utom onsdag kl. 8. morgonbön
Måndag kl. 18 bönegrupp för föräldrar
Onsdag kl.10 Hannagruppen

Plan över kyrkan (pdf)

I Olaus Petri församling bor drygt 25.600 personer (april -22). Den är belägen i norra Örebros centralare delar. Församlingen ligger inom Örebro kontrakt och Strängnäs stift i Svenska kyrkan.

Läs mer om Olaus Petri församling