Foto: Gustaf Hellsing/Ikon

Norra Hagunda församling

Välkommen till vår församling. Våra fem kyrkor, Järlåsa Läby Skogs-Tibble Vänge och Åland, hittar du strax väster om Uppsala.

Välkommen att anmäla dig till årets konfirmation!

Som konfirmand i Norra Hagunda församling träffar du nya vänner och får minnen för livet.

Du behöver inte bo i församlingen, eller ens vara medlem i Svenska kyrkan, för att bli konfirmerad hos oss.

Mejla till oskar.andersson@svenskakyrkan.se

Läs mer på www.svenskakyrkan.se/norrahagunda/konfirmand

Information om personuppgiftsincident

Det har kommit till Svenska kyrkans kännedom att någon hotar att 21 maj 2024 publicera information som stals i samband med cyberangreppet i november 2023.

Kontaktinformation Norra Hagunda församling

Norra Hagunda församling

Gamla Salavägen 31

75576 Vänge

E-post: norrahagunda.forsamling@svenskakyrkan.se

Följ spännade historier om våra kyrkor i Uppland.

Ladda ned appen Storyspot i din mobiltelefon.

Sveriges kristna råd har formulerat denna gemensamma bön.

Heliga treeniga Gud, du som är världens upprätthållare och frälsare. Vi ber för situationen i och omkring Ukraina. Vi ber om insikt, mod och handlingskraft hos politiker och ledare att gå fredens väg. Stärk enheten mellan människor, folk och stater. Hjälp oss alla att verka för fred och försoning. Jesus Kristus, vår befriare, ge våra oroliga hjärtan ro. Kom med din fred. Amen.

Norra Hagunda församlings nya församlingsinstruktion.

Den nya församlingsinstruktionen utfärdades av domkapitlet i Uppsala stift den 12 januari.

Stick-café

Kom förbi när det passar, ta en fika, få dig en pratstund. Om du vill tar du med ett handarbete.

Församlingsbladet

Församlingsbladet utkommer fyra gånger om året och berör aktuella ämnen blandat med information om kommande händelser i kyrkan. Den delas ut till alla hushåll i Norra Hagunda församling.