Foto: Roger Recarey-Gardeta

Körer

Keruberna

Församingens yngsta barnkör för barn i åldern 4-6 år.

Uppge vid anmälan namn, födelsedatum, kontaktinformation samt uppgifter på vårdnadshavare.

Torsdagar 15.00 i Vänge - modulen.

Änglakören

Änglakören är församlingens barnkör. Kören vänder sig till barn i årskurs ett till och med årskurs tre i hela församlingen. Uppge vid anmälan namn, klass, kontaktinformation samt uppgifter på vårdadshavare.
Torsdag 13.00 i Vänge kyrka

Ansvarig för Änglakören.

Norra Hagunda kyrkokör

Norra Hagunda kyrkokör Foto: Kerstin Berglund

Norra Hagunda kyrkokör är en 4-stämmig blandad kör, som sjunger allt från Bach till folkmusik och musikal. I kören finns en god gemenskap.

Just nu finns det plats för fler medlemmar i kören och intresserade sångare är välkomna att höra av sig.
Tisdagar 18.30 övar vi i Vänge kyrka.

Ansvarig för Norra Hagunda kyrkokör är

Sävsångarna

Sävsångarna är församlingens seniorkör - ett entuastiskt och socialt gäng. Efter körövningen fikar vi tillsammans.

Repertoaren är varierad och innehåller såväl kyrkliga som värdsliga som sjungs enstämt, i kanon och stämmor.

Välkommen!

Torsdagar 10.00 i Vänge-modulen.

Ansvarig för Sävsångarna är