Vuxenkörer

Svenska kyrkan Mölndal har flera vuxenkörer med hundratals sångare runt om i Fässberg, Kållered och Stensjön.

Här överst hittar du sådant som är aktuell och på gång bland vuxenkörerna:

Stensjökyrkan 50 år 17 mars

Festlig musikgudstjänst kl 18.00 i Stensjökyrkan med Jubileumskören och stråkkvartett. Dirigent Birgitta Landgren.

Bli bjuden på lunch

Är du mölndalsbo och vill äta en lunch med en präst, diakon, eller annan anställd i Svenska kyrkan i Fässbergs församling? Vi bjuder. Det finns inga hakar. Du behöver inte vara medlem i Svenska kyrkan. Vi försöker inte sälja in något. Vi är sugna på en trevlig lunch med dig som mölndalsbo. Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss!

Gospelkonsert "I Got Life"

Fässbergs kyrka söndag 14 april kl 19

Konsert med Mölndals Kammarkör 28 april 2024

Fira in våren. Konsert med Mölndals Kammarkör. Söndag 28 april kl 18 i Stensjökyrkan

Konsert "Vårens första dag"

Fässbergs kyrka söndag 12 maj kl 19 Musik av Laleh med Måbra-kören.

Från Taube till Uggla med kören Voice

Från Taube till Uggla. Men störst av dem är kärleken. Söndag 19 maj kl 19.00.

En blandad ungdomskör sjunger i en kyrka. De håller upp sina pekfingrar.

Körprojekt "Förklädd Gud"

Körprojekt i Kållereds församling. Var med och öva in och framför "Förklädd Gud" av Lars-Erik Larsson med text av Hjalmar Gullberg. Ett samarbete med Stensjökyrkans körer och Allhelgonakyrkans körer.

Närbild på gröna blad med vattendroppar.

I välsignan och fröjd - en folkmusikmässa

Folkmusikmässa med text av Alf Hambe och musik av Hans Kennemark. Söndag 9 juni kl 19.00.

Här hittar du olika vuxenkörer:

Cantus Novus - kyrkokör i Kållered

Apelgårdens kyrka, tisdagar kl 19.

Fässbergs vokalensemble. Vuxenkör.

Fässbergs vokalensemble är cirka 25 personer och övar i Fässbergs kyrka torsdagar 19:00-21:00

Fässbergskören, Vuxenkör

Fässbergs kyrka. Torsdagar 17:15-18:45

Gospelkör i Fässbergs kyrka

Är du en van körsångare och taggad på att sjunga Gospel? Vi övar några tillfällen under terminen och har Gospelmässa eller konsert i Fässbergs kyrka som avslutning. Anmälan till kören krävs.

Karolinakören - damkör.

Apelgårdens kyrka. Varannan tisdag kl 19. Anmälan.

Kyrkokör i Stensjön

Vuxenkör. Stensjökyrkan. Onsdag kl 19:00.

Kör är Hälsa

Fågelbergskyrkan. Onsdagar kl 10.00-11.30

Kören Voice Vuxenkör

Fässbergs församlingshem. Onsdagar kl 19-20.30. Antagningsprov.

Lilla Kyrkokören, Stensjön

Stensjökyrkan. Ojämna torsdag kl 19:00.

Må bra-kören!

Det här är kören för dig som tycker om att sjunga, våga lite mer och ha roligt. Vi träffas varje onsdag 17.00-18.15 i Toltorpskyrkan.

En äldre kvinna står och tittar ner i sina notblad.

Toltorpskören

Detta är kören för dig som vill ha lite mera utmaning än en "Alla kan sjunga"-kör. Vi träffas varje onsdag 18.30-20.15 i Toltorpskyrkan.

Vuxenkörer

Musiker