Foto: Magdalena Martin

Cantus Novus - kyrkokör i Kållered

Apelgårdens kyrka, tisdagar kl 19.

Vi är en blandad kör som sjunger cirka en gång per månad, främst i Apelgårdens kyrka eller i Kållereds kyrka.  Vårt mål är att, med glädje och god gemenskap, utvecklas i vår körsång tillsammans. Kören har en bred repertoar ur olika stilar och epoker och framför också ett större körverk med instrumentalister och solister 2 -3 gånger om året.

Vi välkomnar nya sångare i alla stämmor.

Vi träffas tisdagar kl 19:00 i Apelgårdens kyrka.

Välkommen!

En blandad ungdomskör sjunger i en kyrka. De håller upp sina pekfingrar.

Körprojekt "Förklädd Gud"

Körprojekt i Kållereds församling. Var med och öva in och framför "Förklädd Gud" av Lars-Erik Larsson med text av Hjalmar Gullberg. Ett samarbete med Stensjökyrkans körer och Allhelgonakyrkans körer.

Musikgudstjänst 21 april Wienerkonsert

Wienerkonsert med Lerum Surte Symphonic Band. Söndag 21 april kl 17.00 Livereds kapell

Musikgudstjänst 24 mars Dansant musik för oboe, klarinett och marimba

Musikerna Magdalena Fronczak- oboe, Beatrice Seyzeriat – klarinett, och Sofia Wik - marimba. Söndag 24 mars kl 17.00 Apelgårdens kyrka

Musikgudstjänst 19 maj "Förklädd Gud"

Musikgudstjänst "Förklädd Gud" av Lars-Erik Larsson. Söndag 19 maj kl 18 i Stensjökyrkan. Ett samarbete med Stensjöns och Kållereds församlingar och kyrkokörer samt Allhelgonakyrkans kyrkokör.