Koinonia Gospel

Koinonia Gospel vill lyfta gospelmusikens otroliga energi och kraft till nya höjder.

Uttrycket, "Attitude" och texternas budskap är ledstjärnorna i körbyggandet, men även det långsiktiga arbetet med klang, sångteknik är en betydelsefull del.

Kören består av ca 35 medlemmar och har under våren medverkat i en bejublad konsert i en fullsatt Sofia Albertina kyrka med den oförglömlige "gospelkungen av Sverige"- Samuel Ljungblahd! Detta sporrar kören än mer inför framtida konserter, och gudstjänster där kören är en viktig och integrerad del av högmässan.

Repertoaren består av övervägande gospelmusik, både traditionell, men även nyskriven och det finns även inslag av andra genrer som tex klassiskt, vis och pop.

TORS. 19.15-21.15 I SOFIA ALBERTINA KYRKA

HITTA HIT

Adress:  Kungsgatan 9, Landskrona
Kollektivtrafik: Regionsbuss 1, 3 och 5 stannar på hållplats Sofia Albertina Kyrka utanför kyrkan.