Dop | Konfirmation | Bröllop | Begravning

Vi vill vara en del av dina stora dagar, både i glädje och sorg

Oavsett om det handlar om ett barns födelse, en tonårings funderingar om livet, ett pars kärlek till varandra eller när en människa avlider, kan kyrkans mångtusenåriga tradition finnas som ett erbjudande att omfamna händelsen.

Nedan finner du information om de olika cermonierna som vi erbjuder genom livets gång.

Ett dop i en kyrka. En kvinna och hennes man står bredvid prästen som håller barnet i famnen.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

Konfirmation - Inte som du tror!

Du är inte ensam om att fundera över livet. Du behöver inte tycka, se ut eller tro på något speciellt sätt. Hos oss är du välkommen precis som du är.

Bröllop

Planerar ni ert bröllop? Då har ni en dag framför er som ger minnen för livet. Här berättar vi om vigselgudstjänsten och hur man bokar präst och kyrka. Och så får ni tips om ett och annat att tänka på.

Begravning

Frid lämnar jag åt er (Joh 14:27)