Kyrkogårdsförvaltningen

Välkommen till våra kyrkogårdar och till kyrkogårdsförvaltningens expedition på Landskrona kyrkogård.

Nya telefontider på kyrkogårdsexpeditionen

Från och med fredag den 8 mars får kyrkogårdsexpeditionen nya telefontider. De nya tiderna är måndag-torsdag 10-12 & 13-15 samt fredag 10-12.

Begravning steg för steg

När en nära anhörig gått bort är sorgen den mest närvarande. Samtidigt behöver man ta beslut om en mängd saker kring begravningen. Här följer en stegvis och praktisk hjälp kring de beslut man behöver ta.

Våra kyrkogårdar och begravningsplatser

Kyrkogårdarna ligger i Landskrona, Ottarp, Säby, Vadensjö, Örja, Härslöv och på Ven.

Blanketter

Här hittar du nedladdningsbara blanketter som gäller gravrätt och ansökan av gravanordning

Besöksadress och öppettider
Adress: Kapellvägen 26, vid S:t Johannes kyrka
Postadress: Box 364, 261 23 Landskrona
Besökstider: mån-fre 10.00–12.00 eller efter överenskommelse.
Telefontider: 0418-574 50 mån-tor 10.00–12.00 & 13-15 samt fre 10-12
E-post: landskrona.kyrkogardsforvaltning@svenskakyrkan.se

Frågor om gravvårdsskötsel, bokning av gravplats, allmänt om skötsel av gravar? Kontakta vår arbetsledning!
Telefon: 0418- 57463
Öppettider: helgfria vardagar 10.00-12.00

Information om hur du kan nå oss.

Senaste nytt!

Här hittar du senaste informationen som kommer från kyrkogårdsförvaltningen gällande bland annat grav- och växtskötsel

Hjälp med gravskötseln?

Vill du att gravplatsen du ansvarar för ska vara fin och välvårdad men har svårt att själv utföra arbetet? Låt oss hjälpa dig!