Foto: Maria Sääw

Barn och familj

I församlingen har vi många mötesplatser för barn och föräldrar. Det finns öppna grupper där du själv väljer vilka tillfällen du kan komma och även grupper som kräver anmälan.

Att tillsammans med sitt barn leka, rita, läsa, sjunga och röra sig uppmuntrar barns språkutveckling, motorik och musikalitet. Hos oss kan du välja verksamhet allt eftersom barnet växer och blir större. Det finns både så kallade öppna grupper där du själv väljer vilka tillfällen du kan komma och grupper som kräver anmälan.

Vanligtvis pågår grupperna under samma period som skolorna, det vill säga terminsvis.

Familjekväll

Några gånger per termin bjuder vi in till en kostnadsfri familjekväll i Borstahusens kapell. Tillsammans med andra familjer får ni möjlighet att äta middag och låta barnen leka och pyssla. Vi avslutar kvällen med en familjeinriktad andakt inne i kapellet.

Kyrkis

Här samlas barn i åldrarna 3–5 år i Härslöv

Kör och musik för barn

Att sjunga tillsammans gör dig glad och full av energi!

Pedagog på plats!

Kom och utforska vår lekkyrka tillsammans med pedagog.

Sofia och Alberts månadspaket!

Nya upptåg och nya uppdrag, Sofia & Albert gör det igen! Sofia & Albert är alla barnens vän.

Tellus Familjecentral

Vår öppna förskola i samarbete med Landskrona stad.

Öppen verksamhet för barn med föräldrar

Babycafé, sångstund, familjeeftermiddag och café!