Foto: Mathilda Simonsson- Torstensson

Öppen verksamhet för barn med föräldrar

Babycafé, sångstund, familjeeftermiddag och café!

Har du ett barn med särskilda behov som vill delta i våra verksamheter?

Vi anpassar upplägget och erbjuder bla.TAKK samt extra pedagog om det skulle behövas. Hör av er till oss så gör vi ett upplägg tillsammans!

Till den öppna verksamheten kan yngre barn komma tillsammans med någon vuxen utan att någon anmälan krävs. På den öppna verksamheten erbjuds skapande aktiviteter och fri lek.

I alla öppna grupper deltar barn och vuxna tillsammans och vi avslutar i ro med en kort andakt och ljuständning.

Vi erbjuder skapande aktiviteter och fri lek. Ingen anmälan krävs, kom när du kan och vill!

Baby/småbarnscafé i Borstahusen

Har du barn/barnbarn i åldern 0-5 år och vill träffa andra familjer för att umgås, fika, sjunga och vara kreativa? Då är du/ni välkomna tillsammans med ditt/dina, barn/barnbarn till oss för en trevlig förmiddag. Det kostar inget att vara med, men vi erbjuder fika för 10kr/vuxen (barn äter kostnadsfritt)

MÅN.09:00 - 12:00 I BORSTAHUSENS KAPELL
Info: Linda Persson och Therese Latif

Babycafé (upp till 18 månader)

Babycaféet är en mötesplats för vuxna med barn upp till 18 månader. Vi träffas för att umgås, fika (10kr/vuxen), knyta kontakter och byta erfarenheter.

ONS. 09:00 - 12:00 I KYRKANS HUS
Info: Linda Callmer

Babysång och rytmik

Du och ditt barn, musik och rörelse. Tillsammans får vi uppleva glädjen och nyfikenheten hos barnet i musik, sång och rörelse. Vi sjunger, dansar och spelar på instrument tillsammans.

ONS. 10:15 - 10:45 I KYRKANS HUS
Info: Fredrik Albertsson

Småbarnshäng

En mötesplats för vuxna med barn mellan 1-3 år (syskon under 1 år är också välkomna). Vi leker, umgås, fikar och har sångstund tillsammans.

TORS. 09:00 - 12:00 I KYRKANS HUS
Info: Linda Callmer

Borstahusens kapell
Kapellet är beläget på hörnan vid Övre gatan och Norra Fiskehamnsgatan
Adress: Övre gatan 104 (med ingång från Norra Fiskehamnsgatan)
Kollektivtrafik: Stadsbuss 5 stannar vid hållplats Landskrona N Fiskehamnsgatan ca. 2 min från kapellet.

Härslövs församlingshem
Adress: Aspavägen 22, Härslöv
Kollektivtrafik: Regionsbuss 260 stannar på hållplats Härslöv Mejerivägen ca.8 min från kyrkan och församlingshemmet.

Kyrkans hus
Adress: Artillerigatan 2, Landskrona
Kollektivtrafik: Stadsbuss 2, 3 och 5 stannar på hållplats Säbygatan ca. 3 minuter gångväg.

Andra saker som vi tror att du kan vara intresserad av

Ett dop i en kyrka. En kvinna och hennes man står bredvid prästen som håller barnet i famnen.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

Kör och musik för barn

Att sjunga tillsammans gör dig glad och full av energi!