Foto: Mona Davidsson

Skogskyrkogården

Uppe på Fontinberget, intill motionspår och skogsstigar, ligger Skogskyrkogården - den största och nyaste begravningsplatsen i Kungälv.

På Skogskyrkogården finns ceremonilokalen Bergsalen. Här har också kyrkogårdsförvaltningen sitt kontor. Förutom gravsättning i kist/urngrav finns här möjlighet till gravsättning i minneslund och även askgravlund.

Fler gravplatser på Skogskyrkogården

Utbyggnaden av Skogskyrkogården är klar. Mångmiljonsatsningen omfattar 20 000 kvadratmeter och utbyggnaden ger upp till 700 nya kistplatser, askgravlund samt plats för avsked.

Ceremonilokalen Bergsalen

Bergsalen

Bergsalen är en ceremonilokal för begravningar och ligger vid Skogskyrkogården i Kungälv.

Askgravlund

Vi har askgravlundar på Skogskyrkogården, Västra kyrkogården, Ytterby kyrkogård och på Sankt Halvards kyrkogård. Till skillnad från minneslunden får anhöriga här en liten plakett med namn på gravstenen.

Kontakta Kyrkogårdsförvaltningen

Kyrkogårdsförvaltningen har kontor vid Skogskyrkogården i Kungälv. Välkommen att kontakta oss för visning av gravplats, beställning av gravskötsel eller andra frågor som rör våra kyrkogårdar.

Telefon: Expedition 0303-37 70 50 mån-tor 10-12, 13-15, fre 10-12.

Besöksadress: Dämmevägen 14 i Kungälv

Postadress: Box 344, 442 10 Kungälv