Foto: IKON

Efter skolan

Pyssla. Baka. Leka. Spela. Tävla. Det händer mycket i Svenska kyrkans grupper efter skolan.

PAX åk 1-3, Ytterby församlingshem

I gruppen PAX träffas vi efter skolan för att ha olika aktiviteter som att leka lekar, pyssla, spela spel, ha uteaktiviteter och lära oss mer om Bibeln med mera.
Det blir också enkelt mellanmål.

Vi hämtar i årskurs 1 och 2 på Sparråsskolan och Kastellegårdsskolan. Treorna tar sig själva till oss.

Vill du veta mer om PAX, kontakta någon av ledarna Alice Ahlvlinder och Lena Ivarsson. Anmälan behövs.

Tisdagar 15.00-16.30, årskurs 1-2 (Gruppen är för närvarande fullbokad. Vid anmälan placeras barnet i kö.)
Torsdagar 14.00-16.00 med drop in från 13.30, årskurs 3

Anmäl dig här.

Terminsstart tisdag 5 och torsdag 7 september.

Fredagshäng1 åk 4-6, Kastalakyrkan

Fredagshäng1 är en grupp som träffas varannan fredag i Kastalakyrkan efter skolan. I den här gruppen hänger vi, snackar, fikar, spelar spel och lär oss om Gud. Anmälan behövs.

Varannan fredag 15.00-17.00.

Anmäl dig här eller kontakta ledare David Hermansson.

Terminsstart 8 september

Måndax åk 4-6, Ytterby församlingshem

Fredax blir Måndax i höst.

Vi är ett härligt gäng som träffas varannan måndag (ojämna veckor) kl 14.00-16.00.

Vad gör vi? Vi umgås, leker lekar, pysslar, fikar enkelt mellanmål, lär oss mer om Bibeln och vem Jesus är

Anmäl dig här eller kontakta ledarem Lena Ivarsson, lena.ivarsson@svenskakyrkan.se

Terminsstart 11 september

Tisdagsklubben, förskoleklass-åk 2, Kungälvs församlingshem

OBS! Tisdagsklubben är pausad för tillfället.

I Tisdagsklubben får barnen ta del av Bibelns berättelser genom drama, pyssel och sång. Barnen bjuds på frukt, och får möjlighet att få nya vänner. Vi medverkar i gudstjänsterna i Kungälvs kyrka två gånger per termin, till exempel med drama eller sång. De konstverk vi skapar kan bli dekorationer i kyrkan eller församlingshemmet. Ledarna kan hämta barn på Fontinskolan och Älvkullen 15.30.

Om man tycker att det är roligt att sjunga, så kan man fortsätta vidare i aspirantkörerna som tillhör goss- och flickkören när man börjar i åk 2.

Tisdagar 15.45-16.45 i Kungälvs församlingshem
Vill du veta mer om Tisdagsklubben, kontakta någon av ledarna Anne Jensen och Momoko Bengmark. Anmäl dig här.

Barnkörer

Läs mer om barnkörer i Kungälv och Ytterby.