Rastplats - en paus mitt i vardagen

Välkommen till Kumla kyrka på onsdagskvällar. Här finns det tid att möta Gud, möta sig själv och möta varandra. Det gör vi genom att äta tillsammans, fira veckomässa och samtala.

Titta i kalendariet när nästa till fälle är.
Vi får komma som vi är och delta i en eller flera delar av kvällen utifrån vad som passar oss.

17.00 - Soppa & bröd

Mellan kl. 17.00-17.45 serverar vi en enkel soppa med bröd. Gemenskap kring borden står i fokus. Här får du landa efter en dag som kan ha varit full med allt möjligt. Ett tillfälle att äta tillsammans, bli sedd och känna värme och gemenskap.

Atmosfären präglas av enkelhet och värme.

18.00 - Veckomässa

Vi firar en enkel mässa tillsammans. Veckomässans centrum är mötet med Gud i bön och nattvard. Vi kommer att ha ett flertal bönestationer i kyrkorummet som du kan gå runt till eller så väljer du att bara sitta i stillhet. Veckomässan fylls även av musik och sång och vi får lyssna till kvällens tanke.

19.00 - Livsnära samtal med kaffe/te

Efter veckomässan samlas de som vill till samtal där vi pratar om det som kvällen har handlat om och hur det relaterar till våra liv. Samtalet är öppet och du som deltar väljer själv hur mycket eller lite du vill dela. Samtalet leds av präst eller diakon.

Varmt och innerligt välkommen!