Foto: Erika Faxén

Kumla-Tärna-Kila pastorat

En nedlagd gravsten ligger på en gravplats. En liten skylt står bredvid.

Stensäkerhet - provtryckning av gravstenar

Under hösten 2024 påbörjas ett stensäkringsarbete på kyrkogårdarna vid Kumla, Tärna och Kila kyrkor, samt vid Östanbäcks kloster. Läs mer här:

Världens Barn

Här samlar vi våra bidrag till årets insamling för Världens Barn. Insamlingen pågår hela året.

Prästgårdscafé

Samtal och samvaro över en kopp kaffe. Onsdagar kl 14.30-16.00 4 sep, 2 okt, 30 okt, 27 nov i Kila prästgård.

Sopplunch

Onsdagar kl 13 18 sep, 16 okt, 13 nov, (11 dec Jullunch) i Församlingshuset, Kumla kyrkby. Terminsstart 18 september. Pris: 60 kr.

Kyrkis

Torsdagar kl 09.00-11.00 i Ransta Nästa bygdegård. Ht 2024: 5 september-12 december (höstlov 31 oktober).

Miniorer

Torsdagar 13.00-15.00 i Ransta Nästa bygdegård. Ht 2024: 5 september-12 december (höstlov 31 oktober).

Några glada ungdomar spelar kort tillsammans.

Ungdomshäng

Öppen verksamhet för dig i åk 7 och uppåt på torsdagar ojämna veckor kl 16-19.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan
Bild ovanifrån på en dator, en kaffekopp, en hand som håller i en penna och en skrivbok.

Så behandlar Svenska kyrkan dina personuppgifter

Här får du veta var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har. Du får också veta vart du ska vända dig om du har frågor kring Svenska kyrkans hantering av personuppgifter.