Söndagsgudstjänst med hopp för små och stora

Här finns något för alla – musik, glädje och allvar. Välkommen en barnvänlig gudstjänst för hela familjen, utan nattvard. Gudstjänsten är fylld av musik och i den medverkar ofta våra barnkörer Joy och Happy och ibland även körlekis.

Här finns något för alla – musik, glädje och allvar. Välkommen till en barnvänlig gudstjänst för hela familjen, utan nattvard. Gudstjänsten är fylld av härlig sång och musik och i den medverkar ofta våra barnkörer Joy och Happy och ibland även körlekis.

Söndagsgudstjänst med hopp för små och stora firas en söndag i månaden i Stefanskyrkan kl 11.00 och leds av vår diakon Micaela Leijonmarck Pilati med hjälp av våra musiker Hilda Dahlberg, Maria Sandell och Ingemar Berglind. Det är högt i tak, både högtidligt och mysigt på en och samma gång. Tilltalet enkelt och vardagsnära. Atmosfären i kyrkan är varm och innerlig. Du är hjärtligt välkommen!

Stefanskyrkan kyrkan ligger vackert i Vanadislunden i Stockholm.

Digital Stefansgudstjänst för små och stora

Varmt välkommen till glad och lekfull Stefansgudstjänst som vänder sig till de yngre barnen. Lyssna på spännande berättelse om Jesus under och sjung med i glada låtar tillsammans med Martina och Maria. Och så har vi en hemlig gäst...

Stefanskyrkan

Stefanskyrkan är öppen för allmänheten varje dag kl 11–16. Du är varmt välkommen in för att kanske tända ett ljus eller bara komma bort från stadens brus. Det finns alltid en kyrkvaktmästare, präst eller diakon till hands för att svara på frågor och gott kaffe.

Barn- och familjeverksamheten

Innerstaden är full av familjer och små barn syns överallt. Vi vill vara en naturlig och prestigelös mötesplats, där barnen står i fokus och föräldrar ges en möjlighet till socialt umgänge.

Öppen barn- och sånggrupp

I denna grupp är barnen mellan 2-4 år. Vi sjunger och gör olika sånglekar tillsammans.

Barnkören Solstrålarna

En kör för alla sångglada 5-6-åringar. Vi sjunger på tisdagar i Stefanskyrkan kl 16.45-17.30.