Sinnesrogudstjänst med hopp

Sinnesrogudstjänst med hopp är en gudstjänst som både rockar och berör. Vi delar vi livets svårigheter och glädjeämnen. Vi ber, tänder ljus och sjunger tillsammans. Den firas alltid med mycket musik.

Sinnesrogudstjänst med hopp är en gudstjänst som både rockar och berör. Vi delar vi livets svårigheter och glädjeämnen tillsammans. Vi ber, tänder ljus och sjunger. Den firas alltid med mycket musik. Karakteristiskt för gudstjänsten är sinnesrobönen och det personliga delandet från någon som med Guds kraft blivit befriad från missbruk.

Välkommen att dela vår gemenskap!

Kommande Sinnesrogudstjänster 2024:

Söndag 28 januari kl 11
Söndag 3 mars kl 11
Söndag 17 mars kl 11
Söndag 28 april kl 11
Söndag 26 maj kl 11

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

Stefanskyrkan

Stefanskyrkan är öppen för allmänheten varje dag kl 11–16. Du är varmt välkommen in för att kanske tända ett ljus eller bara komma bort från stadens brus. Det finns alltid en kyrkvaktmästare, präst eller diakon till hands för att svara på frågor och gott kaffe.

Gudstjänster, andakter och musik på webben

För dig som inte har möjlighet att komma till Stefanskyrkan finns här en mängd gudstjänster och andakter att ta del av, i din dator, iPad eller mobil. För det finns så mycket att fira och uppleva tillsammans – även på distans!

Vad är diakoni?

Diakoni är kyrkans arbete med människor i utsatta livssituationer. Det handlar om att bryta ensamheten hos både unga och gamla, att hjälpa psykiskt sköra människor och hemlösa som fallit mellan stolarna i det sociala systemet, att stödja någon i sorg samt att stödja nyanlända. Förebilden är Jesus, att i handling omsätta Guds ord.

Gudstjänster

Välkommen att dela vår gemenskap! Vi firar gudstjänst varje söndag kl 11 i Stefanskyrkan, och du som inte har möjlighet att komma är hjärtligt välkommen att besöka våra digitala gudstjänster här på vår hemsida och i våra sociala medier.

Kyrkans sociala arbete

Diakoni är att visa omsorg om medmänniskan – att omsätta Guds ord i handling och ge av sig själv.