Övergrans kyrka
Foto: Sofi Sandström

Kyrkor & Församlingshem

I över 800 år har de stått där, våra fantastiska kyrkor. De står där för oss alla. I anslutning till våra fem medeltida kyrkor finns församlingshemmen. Vi har ett kapell i Yttergran och den moderna Magdalenakyrkan inne i Kyrkcentrum i Bålsta. I Skokloster finns också Flasta kyrkoruin.

Kyrkorna är rum för viktiga händelser i våra liv som bär minnen av dop, vigsel, välsignelse, begravning, konserter, glädje och sorg.

Vi har församlingshem/lokaler i anslutning till våra kyrkor, där har vi olika verksamheter och de går även att boka för olika ändamål såsom dopkalas, minnesstunder m m.

Är ni en grupp och vill boka visning av kyrka?
Alla bokningar görs hos Marianne Toikkanen. Se kontaktuppgifter nedan. Beroende på kyrka kan vi erbjuda guidning på olika språk. Fråga gärna vad som gäller för kyrkan du är intresserad av.

Välkommen!

Marianne Toikkanen

Assistent

Mer om Marianne Toikkanen