Brustet hjärta
Foto: Magnus Aronson/IKON

Samtal och stöd

Kontakta gärna oss när du vill samtala med en präst eller en diakon. Du behöver inte vara kristen eller vara medlem i Svenska kyrkan och det kostar ingenting.

Du är välkommen till Magdalenakyrkan Kyrkcentrum. Förtroende och trygghet är avgörande om man ska våga dela sitt inre.

Behov av att samtala med någon är stort, särskilt då livet brister. Att uttrycka sina tankar inför en annan människa och få tala till punkt kan vara till stor hjälp.

Här på sidan finner du kontaktuppgifter till våra präster och diakoner.

ABC Gruppträffar för föräldrar till barn 3-12 år

De flesta föräldrar kan känna igen sig i vardagssituationer där relationerna sätts på prov. Hur skapar vi harmoni vid matbordet? Hur undviker vi stressiga situationer? Hur kan vi förebygga konflikter? Hur får vi mer tid till härligt umgänge med våra barn? En sak är säker. Ingen förälder är ensam om dessa funderingar.