Vuxna fikar.
Foto: Marcus Engström/IKON

Vuxen

Mötesplatser kan se olika ut. Syförening. Bibelsamtal. Verksamhet på finska. Körer. Konserter m.m.

ABC Gruppträffar för föräldrar till barn 3-12 år

De flesta föräldrar kan känna igen sig i vardagssituationer där relationerna sätts på prov. Hur skapar vi harmoni vid matbordet? Hur undviker vi stressiga situationer? Hur kan vi förebygga konflikter? Hur får vi mer tid till härligt umgänge med våra barn? En sak är säker. Ingen förälder är ensam om dessa funderingar.

Kaffe med prat

Öppen samtalsgrupp/mötesplats i Klostergården.

Lectio Divina - Att lyssna med hjärtat

Ett sätt att växa i tro och lära känna Gud.

Sinnesrogudstjänst

Häggeby kyrka en gång i månaden.

Suomeksi - På finska

Tästä voit lukea meidän suomenkielisestä toiminnasta, kuten hartaushetkistä, Jumalanpalveluksista, messuista ja kuorosta mm

Lila stickning i en korg, måttband. Syförening.

Kyrklig syförening

Häggeby kyrkliga syförening är en diakonalt arbetande syförening. Det betyder att vi producerar, säljer och auktionerar våra alster till förmån för behövande.Vi träffas, fikar och har trevligt. Vill du vara med? Välkommen!

Diakonigruppen förbereder inför Modevisning där vi samlar in pengar till Fastekampanjen 2016

Diakonigruppen

Gruppen är behjälplig vid pastoratets träffar för daglediga, Fredagsträffen, i Kyrkcentrum och andra volontäruppgifter såsom deltagande vid olika evenemang och i vissa fall hembesök.

Hembakat till försäljning till förmån för Fastekampanjen 2016.

Internationella gruppen

Vi är en grupp frivilliga som arbetar med olika aktiviteter under året. Målet är att samla in pengar till välgörande ändamål och nationella kampanjer.

Klosterlikören

Övar torsdagar 19:00-21:00 i Häggebygården. Blandad kör som sjunger i gudstjänster och har konserter.

Bålsta kammarkör sjunger i Magdalenasalen under Kyrkcentrums 30-års jubileum

Bålsta kammarkör

Övar torsdagar kl 19:00-21:30 i Kyrkcentrum. Är du sugen på att sjunga och umgås i ett trevligt sammanhang? Vill du utveckla din egen röst och sjunga musikens pärlor så är du välkommen till oss.

Gospelkören sjunger i Magdalenasalen under Kyrkcentrums 30-års jubileum.

Gospelkören Heavenly Joy

Övar torsdagar kl 19.00-21:30 i Kyrkcentrum. Sjunger gospel, pop och soul. Intagning med sångprov.