Händer med olika hudfärg
Foto: Malin Wrigstad/IKON

Välkommen med som ideell!

Önskan att hjälpa andra är stor. Flera verksamheter träffas och har trevligt tillsammans och ett av målen är att samla in pengar till olika behövande ändamål. Vi tar också emot kläder till behövande och några gånger per år har vi loppis.

Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu...

Psalm 791
Diakonigruppen förbereder inför Modevisning där vi samlar in pengar till Fastekampanjen 2016

Diakonigruppen

Gruppen är behjälplig vid pastoratets träffar för daglediga, Fredagsträffen, i Kyrkcentrum och andra volontäruppgifter såsom deltagande vid olika evenemang och i vissa fall hembesök.

Hembakat till försäljning till förmån för Fastekampanjen 2016.

Internationella gruppen

Vi är en grupp frivilliga som arbetar med olika aktiviteter under året. Målet är att samla in pengar till välgörande ändamål och nationella kampanjer.

Lila stickning i en korg, måttband. Syförening.

Kyrklig syförening

Häggeby kyrkliga syförening är en diakonalt arbetande syförening. Det betyder att vi producerar, säljer och auktionerar våra alster till förmån för behövande.Vi träffas, fikar och har trevligt. Vill du vara med? Välkommen!