Närbild på tussilago som växer i det torra fjolårsgräset.
Foto: Lena Persson /Ikon

Grästorps pastorat

är en del av Svenska kyrkan och består av Flo, Särestad, Fridhem, Trökörna och Tengene församlingar

Veckans gudstjänster

Välkommen att fira gudstjänst!

Här hittar du adress och telefonnummer

Välkommen till Fredagsmys!

22 mars kl. 17-19 i Kyrkans Hus, Grästorp. Tacos, skojigheter, gemenskap och andakt Anmälan krävs.

Samtalscirkel för seniorer om existentiell hälsa.

Välkommen till en mindre grupp där vi talar om angelägna livsfrågor!

Närbild på två kaffekoppar på fat och hallongrottor.

Onsdagscafé

Träffas varje onsdag i Kyrkans Hus 12.30-14.15

Ge en gåva!

Ge en gåva till det sociala/diakonala arbetet i Grästorp!

Någon att samtala med

I olika skeden av livet kan vi behöva någon att prata med om det som är svårt, oavsett om vi är unga, mitt i livet eller äldre.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Digitala Gudstjänster/andakter

Här kan du se gudstjänster och andakter från Grästorps pastorat

En bibel ligger uppslagen på ett bladguldsmyckat altare.

Kyrkoårets bibeltexter

Läs bibeltexterna för de olika helgdagarna under kyrkoåret.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Läs på Svenska kyrkans gemensamma sidor

En kvinna står utomhus och spelar gitarr för en grupp barn.

Anledningar att vara medlem

De flesta kommer ibland i kontakt med Svenska kyrkan. Det kan vara när livet känns som bräckligast eller absolut bäst. Oavsett när ska mötet med kyrkan stärka och ge hopp. Du som medlem gör det möjligt!

En man med stor ryggsäck går mellan kyrkbänkarna i Uppsala domkyrka.

Bli medlem

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. När man vill bli medlem i Svenska kyrkan är det framförallt sin församling som man blir medlem i. Här finns alltid en plats för dig.