Bokmässan tidigare år

Här kan du hitta material från tidigare års upplagor av Se människan och Svenska kyrkans närvaro på Bokmässan.

Bokmässan 2023

Här finns allt material samlat från 2023 års bokmässa som hade te Judisk kultur, Staden och Ljud.

Bokmässan 2022

För 25:e året i rad medverkade Svenska kyrkan på Bokmässan i Göteborg med programmet Se människan. Den 22-25 september möttes en stor publik, författare och förlag på Svenska Mässan.

Bokmässan 2021

Årets teman var Sydafrika, Klimatkrisen och, extrainsatt, Röster från Ukraina. Alla dessa områden är viktiga för Svenska kyrkan.

Bokmässan 2020

Varje år medverkar Svenska kyrkan på Bokmässan i Göteborg med programmet Se människan. Vi erbjuder ett digert program med existentiellt perspektiv. År 2020 sände vi live från Gamla stans bokhandel i Stockholm med många spännande gäster. Välkommen att se allt i efterhand här på webben.

Bokmässan 2019

År 2019 var mässans tema jämställdhet och vi ställde frågan hur teologin kan bidra till diskussionen om kvinnor, män, sex och religion. Huvudgäst var den amerikanska prästen och aktivisten Nadia Bolz-Weber.