Fristads församling

Möte • Miljö • Mångfald

Livets skeden i Fristads församling

Dop, konfirmation, bröllop och begravning

Svenska kyrkan i Fristad finns med genom livets alla skeden.

Gudstjänst

Gudstjänsten i Fristads församling är det centrum i vår kyrka där vi får möta Gud och varandra.

Begravningsverksamhet Fristads församling

Begravningsverksamhet

Vill du att gravplatsen du ansvarar för ska vara fin och välvårdad men har svårt att själv utföra arbetet? Låt oss hjälpa dig!

Samtal och stöd

Ibland behöver vi prata med någon som lyssnar och som har tystnadsplikt. En person man kan tala helt fritt med och inte behöver censurera sig inför.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Boka dop online

Boka dop hemifrån i lugn och ro via nätet.

Stiftelsen Räfseryd

Stiftelsen Räfseryd har till ändamål "att genom ekonomiska bidrag främja vård av behövande ålderstigna, sjuka och lytta".

Nyhetsbrev för ideella

Aktuellt ideellt är nyhetsbrevet för dig som är ideell medarbetare i Svenska kyrkan i Skara stift.

Nu har du chansen att bli konfirmand!

Kan man förlåta allt? Kärlek! Finns Gud? Vad styr mitt liv? Vem är jag?

Logotyp för tidningen God Jord

Tidningen God Jord

Läs det senaste numret av tidningen God Jord.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva