Begravningsverksamhet Fristads församling
Foto: Fristads församling

Begravningsverksamhet

Välkommen till våra kyrkogårdar.

I Fristads församling finns kyrkogårdar kring kyrkorna i Fristad, Borgstena, Vänga, Tämta och Tärby. Ytterligare en begravningsplats finns vid kyrkoruinen i Gingri.

På våra kyrkogårdar finns idag tre gravskick: kist- eller urngrav, askgravplats och minneslund.

Sedan några år pågår vårt arbete med att söka gravrättsinnehavare. Varje grav måste enligt lag ha en gravrättsinnehavare. Om du har en grav, men ännu inte anmält dig som gravrättsinnehavare ber vi dig kontakta oss.

Om det på den grav du sköter står en skylt med ”återlämnad” eller ”ta kontakt”, beror det på att ingen gravrättsinnehavare ännu finns anmäld.

Om du har frågor om gravskick, kyrkogården eller kyrkogårdens och gravplatsernas skötsel, kontakta Roger Andersson på telefon:
033-22 28 31.
Vid frågor om gravrätter och avtal för gravskötsel, kontakta Pernilla Tejemark på telefon: 033-22 23 13.

Begravningsombud
Håkan Johansson