Logotyp för tidningen God Jord
Foto: Fristads församling

Tidningen God Jord

I vår tidning God Jord kan du läsa artiklar om tro, hopp och kärlek. Vi har även i varje nummer ett reportage om någon person eller en verksamhet med lokal förankring.

Vi önskar göra en tidning som du vill läsa och som du får något att tänka på. Du kanske vill ha en recension av en speciell bok eller ett musikaliskt album/artist. Du kanske själv skriver texter eller dikter som du tycker skulle passa tidningen. Har du synpunkter på något som vi skrivit eller om du tycker att vi ska skriva om något ämne som du saknat, är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Obs! Om tidningen uteblir så kan du hämta ett exemplar på Kyrkans Hus eller i någon av församlingens kyrkor.

Har ni döpt ert barn och vill ha med en bild i tidningen är ni välkomna att skicka bild och namn till mailadressen nedan.

Svenska kyrkan
Fristads församling

Postadress: Stora Vägen 2
Postnummer: 513 34 Fristad
Besöksadress: Stora vägen 2
Telefon: 033-22 23 00 (växel)
Expeditionens telefon- och öppettid:
måndag-fredag 09:30-12:00, torsdagar stängt.
E-post: fristads.forsamling@svenskakyrkan.se