Gudstjänst

Gudstjänsten i Fristads församling är det centrum i vår kyrka där vi får möta Gud och varandra.

En gemenskap för barn och vuxna, med plats för sorg och glädje, musik, prat, tystnad, stillhet och rörelse. Allt det som är vi människor får finnas med. Vår djupaste längtan, det som vi kanske ibland inte ens har ord för. Att bara få vara, men också för engagemang. Välkommen, vem du än är!
I våra kyrkor firar vi gudstjänster av olika slag, på olika dagar och olika tider. Se predikoturerna i Borås tidning eller på våra anslagstavlor vid kyrkor och Kyrkans Hus i Fristad.
Har du tankar och funderingar kring gudstjänsterna, så kom gärna och prata om det, eller ta tag i präst eller musiker eller annan efter gudstjänsten på kyrkkaffet…