Konfirmation för vuxna

En chans att stanna upp och fundera över livet på djupet.

I en värld där allting snurrar så fort kan det vara svårt att få tid att reflektera över det som rör livet på djupet. Svenska kyrkan Falköping vill ge dig chansen att få stanna upp och fundera tillsammans med andra.

Vuxenkonfirmation är för dig från 16 år som av någon anledning inte konfirmerades i högstadiet, men som har kvar dina frågor. Vi träffas, fikar och pratar om liv och tro, om stress och bön, om Gud och vardag – och så mycket mer. Träffarna leds av Fredrik Stiernsted Östblom, präst, men vi formar innehållet tillsammans. Vi avslutar med en konfirmationsgudstjänst för den som vill konfirmeras.

Gruppstart erbjuds under höstterminen. Kontakta Fredrik Stiernstedt Östblom om du vill veta mer! fredrik.ostblom@svenskakyrkan.se eller 0515-776309 / 0702-661960.

"Jag har fått en större trygghet"

Örjan Erkenborn, vuxenkonfirmation