Ett värmeljus brinner på ett bord. I en soffa i bakgrunden syns en präst sitta med en mobiltelefon i handen.

Någon att tala med

Behöver du någon att tala med? Läs mer om samtal och själavård hos Svenska kyrkan Falköping.

När livet känns tufft gör det skillnad att få samtala med någon som tar sig tid att lyssna. I kyrkan kallar vi sådana samtal för själavårdssamtal. Du behöver inte vara troende för att gå i själavård och du behöver inte prata om Gud, läsa bibeln eller be när du talar med en präst.

Prästerna  i Falköping
Du kan komma i kontakt med prästerna i Falköping via församlingsexpeditionen 0515-77 63 00. Tjänstgörande präst nås också dagtid på 0515-77 63 90.
Direktnummer till prästerna i Falköpings pastorat hittar du här.

Jourhavande präst
Jourhavande präst fiinns tillgänglig när många andra resurser är stängda.
Telefon: Ring 112 och begär Jourhavande präst. Öppet varje dag kl 21-06. Chatt och digitalt brev: På svenskakyrkan.se/jourhavandeprast kan du chatta måndag-torsdag mellan kl 20-24  eller skriva ett digitalt brev och få svar inom 24 timmar.

Kyrkans SOS
En krisjour som bemannas av frivilliga medarbetare med särskilt utbildning. Öppet vardagar kl 13-21 och helger kl 16-21.
Telefon: 0771-800 650.
SOS-brevlådan: sos.svenskakyrkan.se/#/

Jourhavande medmänniska
En ideell organisation som stöttas ekonomiskt av Stockholms stift, med frivilliga medarbetare med särskilt utbildning.
Öppen varje natt 21-06, året om. Telefon: 08-702 16 80.
Chatt: öppet 21-24 varje söndag. www.jourhavande-medmanniska.se/chatt/