Om Svenska kyrkan Falköping

Tolvtusen medlemmar. Sexton kyrkor. Ett uppdrag.

Svenska kyrkan är Falköpings största medlemsorganisation med knappt 12 000 medlemmar. Pastoratet finns i den sydöstra delen av kommunen och sträcker sig från Torbjörntorp i norr till Vistorp i söder.

Här finns fem församlingar, 16 vackra kyrkor och en bred verksamhet för människor i alla åldrar. Men oavsett om vi samlas till gudstjänst, sjunger med barnen i de öppna förskolorna, serverar sopplunch eller samlar in pengar till hjälpverksamhet är Svenska kyrkans uppdrag alltid detsamma.

Att i ord och handling berätta om Bibelns evangelium, budskapet om Jesus Kristus. Guds kärlek till världen och människan blir synlig genom Jesu liv. Det är den kärleken som är Jesu budskap. Välkommen!

Här nedanför kan du klicka dig vidare till mer information om Svenska kyrkan och Falköpings pastorat.