Svenska kyrkan Falköping

Fem församlingar, 16 kyrkor och knappt 12 000 medlemmar i den sydöstra delen av Falköpings kommun. Tillsammans för fred, rättvisa och försoning!

Välkommen till kyrkan i påsk

Läs mer här!

Våffelcafé

Lördag 23 mars kl 11-13.

Aktuellt just nu hos Svenska kyrkan Falköping

Så här kommer du i kontakt med Svenska kyrkan Falköping.

Aktuell kalender med allt som händer hos Svenska kyrkan.

Dop, konfirmation, bröllop och begravning

Information och möjlighet att boka tid på webben.

En grav har smyckats med tända ljuslyktor och ljung.

Kyrkogårdsförvaltning

Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för driften och underhållet av begravningsplatserna inom Falköpings pastorat.

Verksamhet

Mötesplatser för barn och vuxna, diakoni, internationellt arbete, med mera!

Musik

Läs om körer, musikgudstjänster, undervisning i orgel och piano samt Cornerstone Music Club.

Kyrkor, kapell och församlingslokaler

Svenska kyrkan Falköping har 16 kyrkor och flera församlingslokaler.

Närbild på en hand som håller ett radband med ett krucifix, i motljus,

Om kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också läsa om de viktigaste kristna högtiderna.

Livräddare i fält

Mat är en mänsklig rättighet, ändå går miljoner människor på jorden hungriga. Det är en fråga om fördelning – vi delar inte lika på resurserna.

Påsk

Påsken är kyrkans största helg. Då firar vi att Jesus uppstod och besegrade döden.

Svenska kyrkan Falköping Play

Här hittar du filmer från Svenska kyrkan Falköping.

Pastoratets tidning - Himmel & Jord

Tidningen "Himmel & Jord" delas ut till alla hushåll i pastoratet fyra gånger om året.

Ett värmeljus brinner på ett bord. I en soffa i bakgrunden syns en präst sitta med en mobiltelefon i handen.

Någon att tala med

Behöver du någon att tala med? Hos Svenska kyrkan finns alltid någon som lyssnar.

Bli medlem!

Välkommen till Svenska kyrkan! Som medlem bidrar du till att vi kan stödja människor i Falköping och i världen.

Om Svenska kyrkan Falköping

Tolvtusen medlemmar. Sexton kyrkor. Ett uppdrag.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.