Foto: Alex Giacomini/IKON

Konfirmation i Falkenberg & Skrea

Att konfirmera sig är att ge sig själv chansen att fundera lite extra på det viktigaste som finns – du själv! Inskrivning söndag 10 september kl. 10.00 i Falkenbergs kyrka - ta chansen!

Under konfirmationstiden får du tillfälle att på ett kul och intressant sätt lära dig mer om kristen tro. Fundera och samtala om vad du vill med ditt liv. Du får chansen att lära känna nya kompisar och åka på konfirmationsläger. Konfirmandverksamheten i Skrea och Falkenbergs församlingar sker gemensamt i Falkenbergs församling.

Vi tror att man lär sig bäst om man har kul samtidigt. Därför består vår konfirmationsundervisning av en massa olika aktiviteter och delar såsom musik, diskussioner, lekar, film och gruppövningar. Kristen tro är mer än fakta. Under andakt får du chansen att varva ner och för dig själv fundera på vem Gud är och vad egen tro kan vara.

Under konfirmationstiden åker vi på två läger. Läger brukar vara höjdpunkten för konfirmationsgrupperna och skapar oförglömliga minnen.

Unga ledare

I församlingarna har vi ett flertal ungdomar som hjälper till. De är faddrar och har själva varit konfirmander för något eller några år sedan. Nu satsar de allt för att årets konfirmander ska trivas och få en härlig tid tillsammans.

Vad är meningen med livet? Finns Gud? Att bli vuxen. Kärlek, sex och vänskap. Vad är speciellt med kristen tro? Hur får jag bättre självförtroende? Vad händer efter döden?

Gymnasiekonfirmation

Går du på gymnasiet och inte konfirmerat dig finns möjlighet att gå vår gymnasiekonfirmation.

Där ses vi på söndagar under hösten och våren. Kontakta Mikael Gunnarsson för mer information.

Anmälan konfirmation

Anmälan till Falkenberg och Skrea församlingars konfirmationsgrupper 2023/2024

Är du döpt?

Vilken av grupperna nedan passar dig bäst? Fyll i fler om du vill.

KONTAKTUPPGIFTER TILL SAMTLIGA VÅRDNADSHAVARE

ÄR DET OK ATT ER UNGDOM MEDVERKAR PÅ BILD I PASTORATETS/FÖRSAMLINGENS INFORMATIONSKANALER? (Webbsida, blogg, Facebook, Instagram, folder osv.)