Foto: Carl Myrén

Engelbrekts barnkör

Engelbrekts Barnkör är öppen för alla barn från 6 år i mån av plats. Ingen provsjungning krävs.

Framträdanden sker ett par gånger per termin på gudstjänst och konsert. Det förväntas att man både kan vara med på repetitionerna och framträdandena. Ingen provsjungning krävs.

Ålder: Från 6 år

Tid: Onsdagar kl 16:15–17:00 (ramtid till 17.30)

Plats: I Engelbrekts kyrkosal, Östermalmsgatan 20 F

Körledare: Karin Bäckström

Anmälan till barnkör

Om du vill vara med i Engelbrekts barnkör kan du anmäla dig via formuläret här nedan.

Körledare

Karin Bäckström

Engelbrekts församling

Mer om Karin Bäckström

Karin Bäckström har en gedigen erfarenhet från bl a Adolf Fredriks musikklasser och Adolf Fredriks Flickkör av att arbeta med körer i alla åldrar och har i Engelbrekt församling byggt upp en välrenommerad verksamhet med ett brett spektra av körer i olika åldrar och med olika inriktningar.
    Kännetecknande för körerna är den höga graden av precision dels genom den väl intonerade genomskinliga körklangen, en vokal färdighet som grundläggs redan i de lägre åldrarna samt den genomgripande musikaliska gestaltningen som har rönt stor uppskattning vid såväl gudstjänster, konserter och i tävlingssammanhang. Bland konserterna kan nämnas den årligen återkommande »Från mörker till ljus« som framförs varje år inför flera tusen åhörare. Meritlistan över tävlingsframgångar är lång och bara under det senaste tiden har Engelbrekts Unga Röster vunnit guld i de båda klasser de ställde upp i under EM i körsång i Norrköping 2023.

Karin Bäckström har även byggt upp musikmässan Engel Live, där hon leder pop och soulensemblen The Modern Sound som tolkar en känd artist/popgrupp.