Körer i Engelbrekts församling

Körsång är en viktig del av Engelbrekts församlings musikliv. Att sjunga i kör kan ge så mycket mer än att bara sjunga tillsammans. Oavsett ålder eller erfarenhet kan du säkert hitta en kör som passar dig.

Körer i Engelbrektskyrkan

Engelbrekts barnkör

Engelbrekts Barnkör är öppen för alla barn från 6 år i mån av plats. Ingen provsjungning krävs.

Engelbrekts Diskantkör

En fortsättningskör för flickor och pojkar från ca 8 år med repetitioner två gånger i veckan. Provsjungning.

Foto: Malin Riley

Engelbrekts Unga Röster

Engelbrekts Unga Röster är en prisbelönt kör med hög ambitionsnivå för dig som har flera års körvana. Medlemmarna är från 9 år och provsjungning sker löpande.

Engelbrekt Vocalis

En nationellt och internationellt prisad ensemble som arbetar i projektform under olika konstellationer.

The Modern Sound

En vokalensemble som sjunger pop och soulmusik hämtad från en bred repertoar.

Camerata Engelbrekt

Camerata Engelbrekt är en blandad vokalensemble med 16 meriterade sångare. Sedan starten i september 2016 har ensemblen haft sin verksamhet i Hjorthagskyrkan under namnet Hjorthagens vokalensemble, men sedan 2022 med nytt namn och med Engelbrektskyrkan som hemvist.

Engelbrekts kammarkör

Kören är en blandad kör med ca 36 korister som vill skapa konstnärliga upplevelser på hög nivå. Vår hemvist är i Engelbrektskyrkan.

Körer i Hjorthagskyrkan

Hjorthagens minikör

Torsdagar 16:00-16:45. 5-6 år (förskoleklass).

Medlemmar i en barnkör står och sjunger i en kyrka.

Hjorthagens barnkör

Torsdagar 17:00-18:00. 7-9 år (åk 1-3).

Medlemmar i en barnkör står och sjunger i en kyrka.

Ceciliakören

Torsdagar 18:00-19:00. 9-12 år (åk 4-6).

Hjorthagens kammarkör

En kör för dig som vill musicera tillsammans med andra på hög nivå.

Ropstenarna

TISDAGAR | Alla-kan-sjunga-kör, Hjorthagens församlingssal | kl 18.30 - 20.30