Kulturlördag i Hjorthagen

Välkomna till en mångfald av kulturprogram i Hjorthagskyrkan, alltid samma tid och samma plats. Programmet börjar kl 15:00. Begränsat antal platser.

Kulturell förkovran

Sedan september 2018 anordnas det Kulturlördagar i Hjorthagskyrkan. En kulturmötesplats för invånarna i Hjorthagen och Norra Djurgårdsstaden där all möjlig slags kultur presenteras: stora konserter, små konserter, allsång, föredrag, olika genrer. Kända och okända. Unga och gamla. Visa och stramt klassiskt. Väntat och oväntat. Hit kan du gå på lördagar klockan tre och få någon form av kultur, för att bli överraskad, förvånad, hänförd eller bara lugn. Oftast går det bra att bara komma spontant. Ett återkommande inslag är unga lovande musiker som får en arena att framträda på innan de ger sig ut i vida världen. Välkommen in!

Vårens kulturlördagar startar den 28 januari.

Hjorthagskyrkan

Invigningsår: 1909 Arkitekt: Carl Bergsten