En bebis ligger på mage på golvet med en skallra i händerna.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Barn och familj

Välkommen till vår barn- och familjeverksamhet i Engelbrekts församling. Vi erbjuder babyrytmik, babyretreat, barnkörer, babygudstjänst och caféverksamhet för stora och små. Varmt välkomna!

En bebis ligger på mage på golvet med en skallra i händerna.

Babyrytmik

Babyrytmiken är ett sätt att ge barnen tillgång till musikens språk och att uppleva sig själva och omvärlden på nya sätt.

Babygudstjänst

En kortare gudstjänst på barnens villkor med mycket sång, rimlekar och musik som avslutas med fika. Ersätter babyrytmiken.

En bebis sover i famnen på sin mamma.

Babyretreat

Ta ett par timmar för dig och din bebis (ålder 0-8 månader).

Medlemmar i en barnkör står och sjunger i en kyrka.

Barnkörer

Vi har körer för barn i alla åldrar på Östermalm. Barnkörer finns på olika nivåer i både Engelbrekt och i Hjorthagen.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen och skrattar. En manlig präst håller barnets hand.

Guds kärlek omsluter dig

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Kyrkan – en app för barn

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den får du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster. I appen finns också korta filmer om dop, begravning, vigsel, jul och påsk.