Camerata Engelbrekt

Camerata Engelbrekt är en blandad vokalensemble med 16 meriterade sångare. Sedan starten i september 2016 har ensemblen haft sin verksamhet i Hjorthagskyrkan under namnet Hjorthagens vokalensemble, men sedan 2022 med nytt namn och med Engelbrektskyrkan som hemvist.

Camerata Engelbrekt består av sångare med gedigen ensembleerfarenhet som musicerar på hög nivå. Verksamheten ställer stora krav på den enskilda sångaren i fråga om instudering och vokalteknik och det gör att det finns stora möjligheter till gemensamt musikaliskt skapande. Ensemblens kännetecken har varit att göra all musik, oavsett genre, med stort personligt uttryck. Tidigare har Camerata Engelbrekt gjort allt från klassiska standardverk till tidig musik och nyskrivet. Inte sällan görs även större solistinsatser av medlemmarna i ensemblen.

Kören repeterar onsdagar kl 18.00-21.00 i Engelbrekts kyrksal.

Vill du söka? Kontakta dirigent och konstnärlige ledare Bengt Eklund.