Munsö Församlingsgård

Munsö församlingsgård

Adress:  Kvarnstugev. 17 B, 178 91 MUNSÖ
Antal platser: 80
Hitta hit kommunalt: Ta 312/311 från Brommaplan mot Sjöängen. Stig av vid Munsö kyrka. Följ Slutvägen cirka 70 m och följ Lötenvägen cirka 20 meter. Följ Kvarnstugevägen cirka 190 m fram till Munsö församlingsgård.
Hitta hit med bil: Från Brommaplan följ Ekerövägen förbi Ekerö centrum fortsätt förbi Träkvista torg och följ vägen i cirka 21 km. Sväng höger vid Slutvägen. Ta till höger efter cirka 70 m. Sväng höger in på Lötenvägen. Efter 20 m ta in på Kvarnstugevägen och kör fram till församlingsgården cirka 190 m.

Handikappsanpassning:

Ramp med räcke finns in till församlingsgården. Inga trappsteg.

Två toaletter. Den ena är större med toalett i ordinär höjd men med handtag på vardera sida.

Skötbord finns.

Parkering finns i anslutning till församlingsgården.

Mycket av Adelsö-Munsö församlings verksamhet sker i Munsö Församlingsgård, några hundra meter från Munsö kyrka.

Uthyrning

Uthyrning sker till personer boende inom Ekerö pastorat eller föreningar med hemvist inom pastoratet. I samband med förrättning (dop, vigsel, begravning) i någon av pastoratets kyrkor är Munsö Församlingsgård tillgänglig för alla.

Uthyrning sker inte till fester som anordnas för personer under 30 år.

Avgifter

Dopkalas 500 kr
Minnesstund 500 kr
Bröllopsfest 2 000 kr