Klockargården
Foto: Stefan Christophs

Klockargården, Lovö

KLOCKARGÅRDEN, LOVÖ

Adress: Klockargården, Strömdalsvägen 8, 178 93 Drottningholm.
Antal platser: 60
Hitta hit kommunalt: Från Brommaplan buss nr 323 till hållplats Lovö kyrka. Klockargården ligger uppe på höjden ca 200 meter mitt emot Lovö kyrkas huvudentré.
Hitta hit med bil: Från Brommaplan kör Ekerövägen förbi Drottningholms slottspark, vid Kanton (trafikljus) sväng höger (följ skyltar mot Lovö kyrka). Efter Lovö kyrka ligger Klockargården på höjden ca 200 meter mitt emot Lovö kyrkas huvudentré.
Det finns några parkeringsplatser i anknytning till Klockargården och gott om parkeringsplatser i anknytning till Lovö kyrka.

Handikappsanpassning:

Hörslinga: Finns om ljudanläggningen används.

Entrén: Har rullstolsramp vid entrén.

Toalett: Handikappanpassad.

Klockargården, Lovö församlings sockenstuga, är vackert belägen alldeles intill Lovö kyrka.

Uthyrning

Uthyrning sker till personer boende inom Ekerö pastorat eller föreningar med hemvist inom pastoratet. I samband med förrättning (dop, vigsel, begravning) i någon av pastoratets kyrkor är Klockargården tillgänglig för alla.

Vi hyr inte ut till:
•    Fester som anordnas för personer under 30 år.
•    Till verksamhet som strider mot kyrkans budskap eller värderingar.
•    Till politiska partier och förbehåller oss rätten att pröva uthyrning i andra enskilda fall.

Avgifter

Dopkalas 500 kr
Minnesstund 500 kr
Bröllopsfest 4 000 kr