Medlem i svenska kyrkan

Är du inte redan medlem är du varmt välkommen att bli det.

Genom ditt medlemskap är du med och tar ansvar för kyrkans framtida utveckling och kamp för människovärde och livskvalitet.

Som medlem i Svenska kyrkan:

• Kan du gifta dig och bli begravd i kyrkan
  • Bidrar du bland annat till verksamhet för barn och unga, körer, familjerådgivning och jourhavande präst
  • Är du med och stöttar samhällets mest utsatta både i Sverige och utomlands
  • Bidrar du till att kyrkobyggnaderna bevaras och kulturhistoriska värden förs vidare till kommande generationer.

Man blir medlem i kyrkan genom bland annat dopet.

Är du redan döpt i ett annat kristet samfund kan du bli medlem i Svenska kyrkan efter ett samtal med ansvarig präst i din församling.

Inträde i svenska kyrkan

Vad kul att du vill bli medlem i Svenska kyrkan!

Utträde ur svenska kyrkan

Tack för att du har varit med.

Kyrkoavgiften

– vad går den till?

Dop

Dopet, en början på något nytt i livet oavsett om det är barn eller vuxna som döps. Välkommen att boka dop i Ekerö pastorat.

Information om personuppgifter - GDPR

Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter på ett ansvarsfullt sätt i flera hundra år och det kommer vi fortsätta att göra. Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.