Boviks lägergård

Välkommen till Svenska kyrkan i Borås kurs- och lägergård. Bovik ligger åtta kilometer från Borås, vackert belägen med egen strandtomt vid Bosjön och med skogen inpå knuten.

Bovik är en populär anläggning som som används året runt. Hit kommer många grupper för aktiviteter inom Svenska kyrkan med läger för såväl miniorer/juniorer och konfirmander, kurser, utflykter, gudstjänster med mera.

I mån av plats finns det möjlighet att hyra en del av eller hela lägergården både för dagsutflykter och övernattningar. På Bovik finns totalt 44 sängplatser.

Bovik består av tre byggnader:

• Kyrksal/lektionssal med plats för 50 personer samt logemente i samma byggnad med sex rum med fyra bäddar och ett rum med två bäddar.
  • Sjöstuga med en samlingslokal samt 12 bäddar i ett rum och ett rum med två bäddar.
  • Köksbyggnad med komplett kök. Köket är utrustat med två spisar, diskmaskin för storkök, stekhäll, varmluftsugn samt två kylskåp och en frys. Matsalen rymmer 50 platser. På byggnadens övervåning finns en våningssäng med två bäddar samt en bäddsoffa med två bäddar.

På området finns även 12 kanoter att hyra, strand och brygga, picknickbord, volleybollnät och fotbollsplan, fiskemöjligheter och en grillplats.

Är du intresserad av att hyra Bovik?

Skicka ett mail till boras.bokningscentral@svenskakyrkan.se eller ring 033-17 94 00.

Välkommen att ta kontakt med oss!