En psalmbok och en mikrofon ligger framlagda. I bakgrunden syns sjungande barn.
Foto: Johannes Frandsen

Drama & musik

Vill du delta i Svenska kyrkans dans- och musikverksamheter? Västra Frölunda pastorat erbjuder läsåret 2023/2023 drama, körsång och musikundervisning för barn i många av våra kyrkor. Läs mer här.

Dramagrupp på Näset

Dramagrupp för barn åk 3-5 (9-11) år i Näsets kyrka. Du får lära dig mer om drama genom att leka och upptäcka teater på olika sätt! Obs gruppen är fulltecknad!

Barnkörer

I barnkörerna sjungs sånger i varierande stilar och stämningslägen. Sångteknik övas på ett lekfullt sätt sångteknik och tonlägena är anpassade för barnröster.

Musikskola i Älvsborgs församling

Undervisning erbjuds i sång, piano, cembalo, klavikord och orgel. Anmälan öppnar 1/5 och stänger 15/5 2024.

Karta över Västra Frölunda pastorat

Församlingar, kyrkor & förskolor

I pastoratets fem församlingar finns elva kyrkor och fyra förskolor.

Så behandlar vi dina personuppgifter - GDPR

Din personliga integritet är viktig för oss i Svenska kyrkan, Västra Frölunda pastorat. Därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.