En grupp människor vandrar på led längs en stig genom skogen.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Nyheter - på gång i kyrkan

Konserter, föredrag, vandringar och annat som inte händer var dag.

Mat & Modevisning med Second hand

Välkommen till en festlig tillställning med mat, fika och modevisning, lördag 21 september 13.00 i Västra Frölunda församlingshem.

En grupp människor är ute och vandrar i skogen.

Pilgrimsvandring på Styrsö

Välkommen med på pilgrimsvandring! Lördag den 21 september 09.30-14.00. Tema: Steg för steg på livets väg.

Retreatdag i Näsets kyrka

Välkommen till en dag av stillhet, meditation, reflektion och skön rörelse och god mat, lördag 21 september.

Café Existens: Jesus och kriget

NATO-medlemsskap, Ukraina, Gaza... Vid höstens första Café Existens gästas vi av Stefan Risenfors, präst och ordförande i Kristna fredsrörelsen i Göteborg.

Världens Barn-gala och insamling

Var med och gör skillnad under festliga former! Världens Barn-gala i Tynnereds kyrka lördag 28 september 18.00–20.00.

Klädinsamling på Donsö

4 oktober 17.00-19.00 i Donsö församlingshem. Klädinsamling till förmån för Göteborgs stadsmission. Byt in dina gamla kläder mot en kanelbulle och kaffe/te.

Mångfaldsmässa

Lördag 12 oktober 18.00 i Tynnereds kyrka framför kör, instrumentalister och sångsolist verket Mångfaldsmässa.

Föreställning med renässansgruppen Gratiosa!

Upplev dans och musik från renässansen. 12 oktober 18.00 i Styrsö kyrka - läs mer här.

Tant Bertas Jasskapell

Musik i Näsets församling

Ibland ljuder musiken extra högt från Näsets kyrka. Söndag den 13/10 gästas vi av favoriterna i Tant Bertas Jasskapell!

Aktiviteter

Var dag i kyrkor och församlingshem! Lek, samtal, gemenskap och musik - aktiviteter för alla åldrar.

Nyhetsbrev

Vill du ha nyhetsbrev i din mailkorg som berättar om aktuella händelser i Svenska kyrkan, Västra Frölunda pastorat? Anmäl dig här!

Gudstjänst

Gudstjänsten är kyrkolivets centrum och hela församlingens gåva och ansvar. I kalendern finns information om veckans gudstjänster.