Foto: Photo Mix/Pixabay

Du behövs

Vill du engagera dig i Svenska kyrkan genom att bidra med din tid och talang? Vi behöver varandra och genom att samarbeta gör vi närmiljön till en bättre och varmare plats.

Du behövs!

Kanske har du gröna fingrar och gillar trädgårdsarbete, kanske du vill vara kyrkvärd eller hjälpa till att fylla i fondansökningar? Älskar du att sjunga, eller prata i telefon? Vill du vara konfaledare eller besöka äldre?

Du behövs i Näsets församling!

En trädgårdsarbetare planterar blommor.

Grön volontär i Näsets kyrka

Är du intresserad av trädgårdsarbete och har några timmar över då och då? Nu söker vi dig som på frivillig basis vill vara med och göra fint kring kyrkan och vår egen örtagård.

Du behövs i Styrsö församling

Någon häller upp kaffe från en blommig termos till någon som håller fram sin kopp.

Ideell i Styrsö församling

Gemenskapen på kyrkkaffet efter gudstjänsten och på våra soppluncher är en viktig del av församlingslivet som uppskattas av många. Har du tid över och vill hjälpa till?

Du behövs i Tynnereds församling

Ideell i Tynnereds församling

I Tynnered kan du som ideell medarbetare exempelvis vara gudstjänstvärd, hjälpa till att duka till sopplunchen, finnas med i besöksgrupp, vara ledare i barn- och ungdomsverksamheten m.m. Läs mer här.

Du behövs i Västra Frölunda församling

En trädgårdsarbetare planterar blommor.

Ideell i Västra Frölunda församling

Vill du vara med och göra en viktig insats för en medmänniska? Vill du möta människor och göra skillnad? Vill du vara en medarbetare i församlingens arbete för Guds rike? Välkommen att bli ideell och medarbetare i Västra Frölunda församling!

Du behövs i Älvsborgs församling!

En person med målade naglar följer med sitt pekfinger melodin i en uppslagen psalmbok.

Ideella till gudstjänster på äldreboende

Tycker du om att träffa nya människor, sjunga, fira gudstjänst och samtidigt göra en insats för andra? Just nu söker vi några personer som ideellt vill hjälpa till i samband med gudstjänsterna på våra äldreboenden, Fiskebäck och Nya varvet.

Hjälpa till med kyrkkaffet i Älvsborg

Gemenskapen på kyrkkaffet efter gudstjänsten är en viktig del som uppskattas av många och där vi alla är med och bidrar med den vi är och det vi kommer med. Har du lite tid över som du vill fylla med något meningsfullt? Just nu behöver vi i Älvsborgs församling hjälp med förberedelserna av kyrkkaffet i samband med gudstjänsten på söndagar.

Ett litet barn håller en vuxen i handen på promenaden. En hund går framför dem.

Bli familjehem!

Vill du göra skillnad för ett barn som verkligen behöver dig?

Ing-Marie hittade sin plats

Arbetsträning ledde till nya uppgifter, gemenskap och konfirmation. Lär känna Ing-Marie Nilsson som engagerar sig ideellt i Västra Frölunda församling.