Värö-Stråvalla församling

Här finner du glädje, ro och gemenskap. Välkommen till Bua kyrka, Värö kyrka och Stråvalla kyrka.

Gospelworkshop 2024

Tillsammans med Gospelverkstaden och den uppskattade instruktören Gerald T. Smith ordnar vi en gospelworkshop, söndag den 21 april.

Gospelkonsert

Söndag den 21 april fylls Värö kyrka med sång och glädje. Gospelkören består av lokala körsångare, Gerald T. Smith och Gospelbolaget – med stor musikalitet och ett stort hjärta för det de gör.

Musikcafé i Bua kyrka

Söndag den 28 april bjuder vi in till en eftermiddag med livemusik och fika. Skicka gärna in din önskelåt på temat allsång till Helena Wik senast 17 april.

barn går på stenar frälsarkrans

Barn

Välkommen till församlingens verksamheter för barn.

Ungdomar utklädda i kostymer

Ung

Här kan du läsa om konfirmation i församlingen.

Vuxen

Välkommen till någon av församlingens verksamheter för vuxna.

Utomhus

Vaktmästare pekar på nyanlagt solcellspark

Solcellspark

Guds skapelse, vår natur och miljö är något fantastiskt vi har fått i uppdrag av Gud att ta hand om. Ett sätt att göra det på är att sänka våra utsläpp i naturen.

Ideella uppdrag

Församlingens gudstjänster och verksamheter bärs i hög grad upp av församlingsbor som ger av sin tid och kraft. Vill du göra en insats?

En flicka tänder ett ljus i en ljuskrona.

Dop, konfirmation och bröllop

Svenska kyrkan har traditioner för livets alla händelser som att välkomna det nya barnet, att visa våra ungdomar att de är värdefulla och viktiga och att två älskande för avge kärlekslöften till varandra.

Ljuspunkten

Fyra gånger om året kommer vårt församlingsblad Ljuspunkten ut i samarbete med Equmeniakyrkan i Värö och Pingstkyrkan i Bua. Här kan du läsa det senaste numret.

Någon sitter vid ett skrivbord och arbetar på sin laptop.

Så behandlar vi dina personuppgifter

Här får du veta var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.

Läs på Svenska kyrkans gemensamma sidor

En kvinna står utomhus och spelar gitarr för en grupp barn.

Anledningar att vara medlem

De flesta kommer ibland i kontakt med Svenska kyrkan. Det kan vara när livet känns som bräckligast eller absolut bäst. Oavsett när ska mötet med kyrkan stärka och ge hopp. Du som medlem gör det möjligt!

En man med stor ryggsäck går mellan kyrkbänkarna i Uppsala domkyrka.

Bli medlem

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. När man vill bli medlem i Svenska kyrkan är det framförallt sin församling som man blir medlem i. Här finns alltid en plats för dig.