Någon sitter vid ett skrivbord och arbetar på sin laptop.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

GDPR

Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter på ett ansvarsfullt sätt i flera hundra år och det kommer vi fortsätta att göra. Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.

Sammanlagda händer med frälsarkransen

GDPR – Om du är medlem i Svenska kyrkan

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar dina personuppgifter om du är medlem i Svenska kyrkan.

Hand som håller i mobiltelefon

GDPR – vanliga frågor och svar

Här finner du de vanligaste frågorna och dess svar kring personuppgifter och Värö-Stråvalla församlings behandling av dessa.

Dop barn håller i vuxen hand

GDPR – Om ditt barn ska döpas hos oss

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar era personuppgifter om ni ska döpa ert barn hos oss.

Ängel som står vid dopljus

GDPR – Om du ska döpas hos oss

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar dina personuppgifter om du ska döpas hos oss.

Konfirmander står och hoppar glatt vid strandkant

GDPR – Om du ska konfirmeras hos oss

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar dina och din ungdoms personuppgifter inför, under och efter konfirmationen.

Vigselringar med blommor på bok

GDPR – Om ni ska gifta er hos oss

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar era personuppgifter om ni ska gifta er hos oss.

Rosa blommor och jord på kista

GDPR – Om du bokar en begravningsgudstjänst

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar dina personuppgifter om du bokar en begravningsgudstjänst hos oss.

GDPR – Om du är gravrättsinnehavare eller gravrättsintressent

Information om hur Värö-Stråvalla församling behandlar dina personuppgifter om du är gravrättsinnehavare eller gravrättsintressent.

Duva på sten bakom blommor

GDPR – Vid övrig myndighetskontakt med begravningsverksamheten

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar dina personuppgifter vid övrig myndighetskontakt med begravningsverksamheten.

GDPR – Om du deltar i diakonin hos oss

Information om behandling av personuppgifter.

GDPR – Om du engagerar dig ideellt hos oss

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar dina personuppgifter om du är ideellt engagerad hos oss.

Träfigurer med Noaks ark

GDPR - Om ditt barn eller din ungdom går i en grupp hos oss

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar dina och ditt barns eller din ungdoms personuppgifter för deltagande i våra gruppverksamheter.

GDPR – Om du är med i en av våra vuxengrupper

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar dina personuppgifter om du är med i en av våra vuxengrupper.

Blomvas med servetter

GDPR – Om du bokar en av våra lokaler

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar dina personuppgifter om du bokar en av våra lokaler.

Mobiltelefon med swish

GDPR – Om du använder Swish för betalning hos oss

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar dina personuppgifter om du använder Swish för betalning hos oss.

Person med kamera

GDPR – Om du finns med på bild- eller filmmaterial

Information om hur Värö-Stråvalla hanterar dina personuppgifter om du finns med på bild- eller filmmaterial.

Händer vid bärbar dator

GDPR – Om du skickar e-post till oss

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar dina personuppgifter om du skickar e-post till oss.

Facebook banner

GDPR – Om du interagerar med oss på sociala medier

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar dina personuppgifter om du interagerar med oss på sociala medier.

Kvinna åker buss

GDPR – Om du anmäler dig till en kurs eller församlingsresa hos oss

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar dina personuppgifter om du anmäler dig till en kurs/församlingsresa hos oss.

Händer vid orgelklaviatur

GDPR – Om du söker jobb hos oss

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar dina personuppgifter om du söker jobb hos oss.

Utdragen arkivlåda

GDPR – Om hur vi hanterar handlingar

Information om hur Värö-Stråvalla församling hanterar handlingar.