Foto: Linda Mickelsson/Ikon

Keskustelukumppani / någon att tala med

Puhu sellaisen kanssa, joka kuuntelee

Me tarvitsemme joskus jonkun, jonka kanssa voimme puhua ja jolla on vaitiolovelvollisuus.

Jos haluat puhua papin tai diakonin kanssa, voit kääntyä oman seurakuntasi puoleen.
Etsi seurakunta tästä

Päivystävä pappi

Olet myös tervetullut soittamaan päivystävälle papille, soita 112 ja sitten sinut yhdistetään papille. Päivystävä pappi vastaa puhelimeen klo 21.00-06.00.

Ei tarvitse olla Ruotsin kirkon jäsen, jotta voi soittaa. Usko Jumalaan on itsestäänselvyys niille, jotka toimivat päivystyksessä, mutta jos sinä itse et erityisesti pyydä, puhelun aikana ei puhuta Jumalasta, lueta Raamattua tai rukoilla.

Ruotsin kirkon suomenkielinen Palveleva puhelin

Ruotsin kirkon Palvelevassa puhelimessa toimii noin 100 ihmistä, jotka päivystävät eri puolilla Ruotsia. Hiippakunnat vuorottelevat päivystysjaksoissa.

Lukuun ottamatta Visbyn hiippakuntaa on kaikissa hiippakunnissa hiippakuntaryhmä sekä hiippakuntavastaava, joka vastaa rekrytoinnista, peruskoulutuksesta, jatkokoulutuksesta sekä päivystäjien työnohjauksesta. Osa päivystäjistä on kirkon työntekijöitä, osa maallikoita. Kaikki ovat kuitenkin saaneet saman koulutuksen ja ovat sitoutuneet säännölliseen jatkokoulutukseen ja työnohjaukseen.

Palveleva puhelin on avoinna joka ilta klo 21-24. Puhelinnumero on 020-26 25 00. Soitto on ilmainen.

Jos olet viittomakielinen

Ota yhteyttä hiippakunnan työntekijöihin:
Daniel Keber, viittomakielinen pappi
tekstiviesti: 070-3405987
sähköposti:     daniel.keber@svenskakyrkan.se@svenskakyrkan.se

Gun Carlzon, viittomakielinen hiippakuntapedagogi
tekstiviesti: 070-644 68 69
sähköposti: gun.carlsson@svenskakyrkan.se

Pernilla Folebo, viittomakielinen hiippakuntadiakoni
tekstiviesti: 072-7265970
sähköposti: pernilla.folebo@svenskakyrkan.se

Rukoile netissä

Nyt voi rukoilla netin kautta. Ja lukea toisten rukouksia. Käy rukousnetissä ja kirjoita oma rukouksesi. Rukous lähetetään sitten nimettömänä johonkin tuomiokirkoistamme, ja jos haluat, se julkaistaan nettisivulla.

Rukousnettiin