Konfirmaatio, ripille pääsy / konfirmation

Rippikoulu on tarjous sinulle, joka olet kiinnostunut elämästä, haluat tietää enemmän kristillisestä uskosta ja mitä se voi merkitä sinulle. Kaikki ovat tervetulleita olemaan mukana Ruotsin kirkon rippikouluopetuksessa. Tärkeää on, että olet kiinnostunut elämästä, haluat tietää enemmän kristillisestä uskosta ja mitä se voi merkitä juuri sinulle.

Sinun ei siis tarvitse olla kastettu osallistuaksesi rippikouluopetukseen. Mutta koska ripille pääsy, konfirmaatio, itsessään merkitsee, että vahvistat oman kasteesi ja sanot ”kyllä” kristilliselle uskolle, tämä siis edellyttää, että olet kastettu ennen kuin sinut konfirmoidaan.

Rippikouluaikana keskustelet, käyt jumalanpalveluksissa ja saat mahdollisuuden miettiä, kuka sinä olet ja mihin sinä itse uskot.

Sana konfirmaatio tulee latinan kielen sanasta confirmare ja se tarkoittaa vahvistusta.
Sinut voidaan konfirmoida sinä vuonna, kun täytät 15 vuotta. Useimmat aloittavat rippikoulun, kun he ovat 8. luokalla koulussa.

Ota yhteyttä kotiseurakuntaasi, niin saat tietää enemmän siitä, miten sinut voidaan konfirmoida.
Etsi seurakunta