TRO VÄXA LEVA

Vad tror du på? Och varför gör du det? När du utforskar frågor om din egen tro får du en möjlighet att växa som människa och förstå dig själv på ett nytt sätt.

Tro–Växa–Leva är ett koncept som startade under hösten 2017 i Spånga-Kista församling. Det riktar sig till dig som är vuxen och som vill arbeta med din tro, oavsett om du redan har kommit väldigt långt eller om du knappt har börjat att tänka kring tro. Det finns inga krav på att du ska kalla dig kristen, men gör du det är det förstås heller inget hinder.

Vi erbjuder olika samtalsgrupper och bibelstudier under etiketten tro växa leva . Gemensamt för dessa är vilka de riktar sig till, nämligen vuxna som vill arbeta med sin tro. Tycker du att du stämmer in på den här beskrivningen? I så fall är du varmt välkommen till någon av våra TRO VÄXA LEVA–aktiviteter. Vi ses!

Allt är avgiftsfritt.

Samtalsgrupp

Är du intresserad av livsfrågor och att diskutera med andra? Vill du upptäcka och dela kristen tro? Då kanske någon av våra samtalsgrupper är just för dig

Bibelsamtal och Lectio Divina

Välkommen till bibelsamtal i Kista kyrka och i Spånga församlingshus

Retreat

Tillsammans i tystnad. Dra dig tillbaka en stund. Ge dig möjlighet att stanna upp, tid att vila, slappna av och få ett inre lugn.