Vad vill du göra?

Gudstjänster, diakoni, grupper och verksamheter. Här kan du läsa om allt vi gör

Du behövs!

Är det dags för dig att kliva fram? Svenska kyrkan är en demokratisk organisation. Det betyder att du som är medlem kan vara med och bestämma. Här i Spånga-Kista församling ställer sex nomineringsgrupper upp i kyrkovalet nästa år.

Barn, ungdom och konfirmation

Vad gillar du? Det finns mycket kul i Spånga-Kista församling.

En kvinna sitter med datorn vid skrivbordet och pratar i mobiltelefon.

Bokning

Boka tid för dop, vigsel eller begravning, hyra en lokal eller andra frågor om Spånga-Kista församlings lokaler.

Ljus i mörkret

Diakoni

Diakonin är en av Spånga-Kista församlings grundläggande uppgifter. Detta innebär att i omsorg möta människor i utsatta livssituationer - i praktisk handling uttrycka vår kristna tro.

Dop, vigsel och begravning

I Spånga kyrka finns en bild där Jungfru Maria håller ut sin mantel och ger skydd åt alla människor. Svenska kyrkan kan få finnas med i livets alla skeden från födelse till död.

Välkommen till Spånga-Kista församling och veckans olika gudstjänster.

Solen lyser mellan grenarna på ett gammalt träd.

Vuxen

i livets alla skeden och åldrar

Kyrkans Second hand

Gå runt hörnet på Kista kyrka så hittar du församlingens second hand-affär. Vi säljer kläder och mycket annat. Välkommen in!

Två flickor sitter vid ett bord och lyssnar.

Skolkyrkan

Här kan du läsa om våra verksamheter för förskolor och skolor. Alla våra program för förskolor och skolor är kostnadsfria.